• בי קריאטיב

קהל יעד?.. מה? מו? מי?

עודכן ב: 15 מרץ 2020

מושגים חדשים יכולים לעיתים להפחיד אותנו. מילים גדולות וביטויים שלא שמענו עליהם. הפחד הזה יכול להוות לנו מעצור או לגרום לחוסר בטחון כשזה מגיע לקידום העסק שלנו. את פייסבוק כולנו מכירים. לפתוח דף עסקי - פיס אוף קייק, להעלות פוסטים - קלי קלות. מה השלב הבא? - קידום.



פה העניינים מתחילים להסתבך. בעלי דפים עסקיים נוטים להיחפז ו"לשרוף" כסף על קידום שאינו משרת את צרכי העסק שלהם ואינו פונה לקהל היעד הנכון.

קהל יעד - בואו נדבר על זה. כדי שנבין עד כמה המושג הזה חשוב - בואו נתייחס רגע ל"כפתור הפלא". כל מי שמפרסם פוסטים בדף עסקי רואה שמתחת לכל פוסט יש כפתור שרשום עליו "Boost Post" שלמעשה קורא לנו ללחוץ עליו על מנת לקדם את הפרסום שלנו. ומה רע? הוא נורא מזמין וכבעלי עסקים אנו רוצים לקדם את הדף שלנו. פשוט נכון?. אז לא. ביג נו נו. הכפתור הזה אינו מוביל בהכרח לקהל היעד שלכם.


ומי זה קהל היעד? ולמה הוא כל כך חשוב? ניקח לדוגמה את אחד השירותים שלנו - בניית אתרים לעסקים קטנים. אז מי קהל היעד שלנו? ולמי נרצה לקדם את השירות הזה? בטח לא בני נוער ולא עסקים שכבר יש להם אתר פעיל או בוני אתרים. אז מי כן? עצמאיים, בעלי עסקים קטנים, בעלי חנויות, נותני שירות וכו'.. כמו כן טווח גילאים מסויים. דמוגרפית - איזור הצפון והמרכז. זה מה שנקרא קהל יעד וניתן לפלח אותו דרך פייסבוק בצורה מדוייקת לפי מין, תחומי עניין, איזור דמוגרפי ועוד... לחיצה על "הבוסט" ללא פילוח למעשה שורפת לכם כסף על קהל שאינו רלוונטי. 

אז אם אתם נותני שירות - תחשבו מי צריך את השירות שאתם מציעים.  אם אתם מציעים מוצר - תחשבו מי צריך את המוצר הזה. 


ואיך מגיעים לקהל הזה? איך עושים את הפילוח? >>> דרך מנהל המודעות. במנהל המודעות ניתן לערוך את המודעות, לבחור קהל יעד מתאים, לראות את הביצועים של המודעות, לעדכן את פרטי החיוב ועוד. בעלי עסקים רבים חוששים ממנהל המודעות, אך כמו שהסברנו הקידום חייב להיעשות תוך פילוח נכון של קהל היעד. ואין צורך לחשוש, תמיד אפשר ללמוד ולהתייעץ.


קחו לכם קצת זמן וקראו מאמרים הקשורים לעניין. ובמידה ואתם מעדיפים למקד את האנרגיות בניהול העסק שלכם ולא בא לכם להתעסק בקידום - אנחנו פה כדי לעזור. זו פלטפורמה שדורשת מקצועיות ולמידה מתמדת כי פייסבוק משתנה ומתעדכנת באופן תמידי. ואנחנו תמיד עם היד על הדופק.  נשמח לעמוד לרשותכם.


אהבתם? שתפו :) רוצים לקבל עדכונים עתידיים? מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם כמובן. 

22 צפיות

© כל הזכויות שמורות לבי קריאטיב - סטודיו לעיצוב גרפי, ניהול מדיה חברתית וקידום אתרים 

  • בי קריאטיב בפייסבוק
  • בי קריאטיב באינסטגרם
  • בי קריאטיב ביוטיוב