• בי קריאטיב

טיפים למתחילים - ניהול דף פייסבוק

דף פייסבוק עסקי הוא סוג של כרטיס ביקור ברשת החברתית וחשוב לנהל אותו בצורה יעילה ונבונה. דף עסקי צריך להתעדכן בתכנים ופוסטים באופן שוטף במטרה לבנות קהל אוהדים גדול. 

אז איך מתחילים?


ניהול דף פייסבוק

1. בחירת שם לדף הקדישו מחשבה בבחירת שם לדף, קחו בחשבון את הקהל שאתם פונים אליו, ישראלים רגילים להקליד בעברית, אז תשקלו באיזו שפה לרשום את שם הדף. בנוסף יש את מנוע החיפוש של פייסבוק, ואנשים נעזרים בו, לכן כדאי לשקול להוסיף לשם הדף פירוט של תחום הפעילות שלכם. ואז כשמישהו יחפש את תחום הפעילות שלכם הדף שלכם יופיע בין שאר הדפים.


2. מיתוג העסק במדיה החברתית חשוב שהדף יהיה מזוהה ויזואלית עם המותג ומותאם לשאר המדיות שנמצאות בשימוש של בית העסק. העיצוב צריך להיות ייחודי ומעניין ולתפוס תשומת לב בין שפע הפוסטים והדפים המתחרים. השתמשו בשפה עיצובית אחידה ובתמונות מושכות שמזוהות עם בית העסק. התחילו עם תמונת פרופיל מקצועית של הלוגו ועם תמונת נושא מושכת ובגודל המתאים. אל תשכחו להתאים גם למובייל (התצוגה של תמונת הנושא נחתכת במובייל). מומלץ להיעזר באיש מקצוע שיכין את תמונת הנושא - זה יכול לשדרג פלאים את נראות הדף.



3. שימוש בתמונות לפרסום וודאו שהתמונות שאתם מעלים לדף העסקי מעוצבות ומותאמות לתצוגה בפייסבוק, הימנעו מצילומי מסך, תמונות מפוקסלות או חתוכות ומכל מה שעלול לגרום לעסק שלכם להיראות חובבני. התמונות חייבות להיות ממאגר חינמי (חשוב לשים לב לאותיות הקטנות), או מאתר שניתן לרכוש ממנו תמונות או תמונות שצילמתם לבד. אל תשתמשו בתמונות מגוגל - זה עלול להוביל לתביעות משפטיות על זכויות יוצרים.


4. גיוון בפוסטים דף שמעלה רק פוסטים שיווקיים יכול לאבד חלק ניכר מהאוהדים שלו. השתדלו להעלות פוסטים מגוונים, תכנים מעניינים בתחום ההתעסקות שלכם, טיפים והמלצות, מוצרים חדשים, מבצעים, שתפו דברים שאהבתם והעניקו ערך מוסף לאוהדים שלכם.


5. הזמנת חברים אחת הפעולות הראשונות שאנשים עושים לאחר פתיחת דף עסקי הוא להזמין חברים לעשות לייק, אבל זה לא חייב להיגמר שם. עודדו את האוהדים שלכם שיזמינו חברים שעשויים להתעניין במוצרים או בשירותים שלכם לעשות לייק.


6. תדירות העדכונים כולנו עדים מדי פעם לדפים חדשים שמתקבלים בהתלהבות ובאהדה (בעיקר ע”י חברים ובני משפחה) ואז נעלמים לנו מהניוזפיד. זכרו - דף עסקי יכול להיות פלטפורמה נהדרת לקידום העסק כל עוד הוא לא שומם. עדכנו את הדף באופן שוטף. עם הזמן גם תתחילו לשים לב באילו שעות האוהדים שלכם יותר פעילים ותוכלו להעלות את הפוסטים בהתאם.


דף פייסבוק עסקי

7. הפצת הדף פוסט שמועלה לדף עסקי מקבל כ-7% חשיפה בקרב האוהדים שלו. שיתוף בקבוצה מקבל 100% חשיפה בקרב חברי הקבוצה! הבדל עצום נכון? לכן כדאי לשתף את הדף ואת הפוסטים שלנו בקבוצות מתאימות כדי להגיע לקהל רחב יותר. כמובן שמרו על תדירות הגיונית.


8. הנעה לפעולה פייסבוק מעלה את החשיפה של פוסטים שיש בהם יותר אינטרקציה, לכן חשבו תמיד על קריאטיב טוב שיניע את הגולשים שלכם לעשות לייק, להגיב, לתייג ולשתף. שאלו אותם לדעתם והקשיבו להם, כולנו אוהבים להרגיש שדעתנו חשובה.


9. שיתופי פעולה עם דפים אחרים ידוע שאפשר לקדם עסק דרך שיתופי פעולה עם בעלי עסקים אחרים, אבל איך עושים את זה בפייסבוק? אחת הדרכים היא לעשות לדף אחר מאותה נישה או בתחום משלים לייק בשם הדף, והדף האחר יעשה לייק בחזרה, וכך הדף שלכם יופיע בדף השני והדף השני יופיע אצלכם עם קישור ישיר שגלוי לאוהדים. אופציה שנייה היא לפנות לבעלי דפים מתחום משלים או לאנשים המתעסקים בתחום שלכם ולבקש המלצה אצלם בדף.


10. אופן הפנייה ללקוחות

אם אתם בעלי עסק קטן כדאי להפעיל את הדף בנימה אישית ובהתכתבות ישירה עם האוהדים שלכם. ככה אנשים יכירו אותכם, את העסק שלכם וירגישו יותר בטוחים לפנות אליכם. אם אתם מחליטים לפנות לאיש מקצוע שינהל לכם את הדף וודאו שהוא ילמד הכל אודות העסק וידע לפנות לאוהדים שלכם בשפה המתאימה.

בהצלחה! 

ניהול דף פייסבוק


אהבתם? שתפו :) רוצים לקבל עדכונים עתידיים? מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק.

26 צפיות