• אור פיאלקוב

5 טיפים לשיפור המודעות הממומנות שלכם באינסטגרם

פרסום באינסטגרם הפך לחלק אינטגרלי ממערך פרסום של הרבה מאוד עסקים. האפשרות לפרסם לעסקים בצורה ויזואלית עוזרת למותגים להיות יצירתיים יותר באסטרטגיית השיווק שלהם ולייצר תוכן ומדיה שנראית מעולה מבחינה חזותית וגם ממירה לקוחות בצורה טובה. בשנים האחרונות, עם כניסתן של פלטפורמות פרסום נוספות, הפרסום באינסטגרם למרות יעילותו הפך ליקר יותר ובעלי עסקים מבינים שצריך לשפר משמעותית את המודעות כדי להוזיל את עלויות הפרסום ולייצר יותר המרות מתקציב הפרסום הקיים. במאמר הזה נעבור על חמישה טיפים שיעזרו לכם לשפר את הקמפיינים הממומנים שלכם באינסטגרם.


1. ליצור משפך שיווקי מקידום של פוסטים קיימים עם מעורבות

כשאתם מתכננים קמפיין באינסטגרם כנראה שהמטרה העיקרית שלכם היא לא לייצר מעורבות או להגדיל את כמות העוקבים. סביר להניח שהקמפיינים שלכם יתמקדו ביעדים שמניבים הכנסות לעסק כמו לידים או מכירות. זה לא קל להמיר מישהו ששומע על העסק שלכם בפעם הראשונה ולהפוך אותו ללקוח משלם וניסיון להמיר גולשים קרים עלול להוביל ל-ROAS נמוך משמעותית. לכן, כאשר אתם פונים לקהל קר בקמפיינים שלכם, הצגת מודעות ללא מעורבות ככל הנראה ימירו פחות בצורה משמעותית ממודעות שבהם כבר יש מעורבות. פוסטים אורגניים בחשבון שלכם שצברו מעורבות יכולים להיות פוסטים מעולים לקידום העסק שלכם - אם תציגו אותם לקהל קר שלא מכיר את המותג. היתרון המרכזי בהפיכת פוסטים אורגניים לקריאייטיב למודעות שלכם בקמפיינים זו העובדה שמעורבות מראש בפוסט מייצרת עניין רב אצל גולשים ויכולה ליצור FOMO אצל קהל קר שלא מכיר את המותג ועלול להביע עניין במותג עם מעורבות רבה.


הערה חשובה - אינסטגרם בדרך כלל ממליצה לכם בעצמה על קידום פוסטים שיש בהם מעורבות והיא בדרך כלל תמליץ לעשות את זה עם כפתור ה-Boost Post שמופיע לכם מתחת לפוסטים. כדי לייצר את המקסימום מהקמפיינים שלכם, בנו אותם תמיד דרך Facebook Ads Manager כדי שתוכלו להשתמש בכל מערכת הפרסום ולא בגרסה המצומצמת.


2. להשתמש בטפסי לידים בתוך הפלטפורמה

קמפיינים שמטרתם לייצר לידים מעולים עבור משפך השיווק שלכם באינסטגרם מכיוון שלידים זו אחת מהמטרות העיקריות של עסקים. כדי לייצר לידים ניתן להפנות את הלידים לדף נחיתה באתר שלכם אבל מומלץ מאוד להשתמש בטפסי לידים ישירות בתוך הפלטפורמה מכיוון שבפעולה הזאת אתם מוותרים על שלב עצום במשפך שבו הגולשים צריכים לעבור לאתר חיצוני ולהשאיר פרטים שם, מה שמעלה משמעותית את אחוז ההמרה ובטפסי לידים באינסטגרם בדרך כלל לגולשים תהיה השלמה אוטומטית לפרטים שלהם מה שיאפשר להם להשאיר פרטים בקלות. בנוסף, לבעלי עסקים שרוצים לעשות קמפיינים של Remarketing עדיין תהיה את האפשרות הזאת למרות שגולשים לא הגיעו לאתר אלא רק ביצעו מעורבות עם דף האינסטגרם.



3. לעשות טסטים לאסטרטגיות ביד שונות

כאשר אתם מריצים קמפיין המרות באינסטגרם, ייתכן שבהתחלה אתם תבחרו באסטרטגיית הצעת מחיר של העלות הנמוכה ביותר כדי לקבל תוצאות מקסימליות. אבל, כשאחת מהמטרות העיקריות שלכם היא לקבל מקסימום החזר על הוצאות הפרסום, כדאי מאוד לשקול הצעות מחיר נוספות כמו מינימום ROAS שמטרתה לאפשר לכם לקבל יותר שליטה על ה-ROAS תוך כדי מאמצים לפרסם עבור לקוחות שיביאו את ערך הרכישה הגבוה ביותר. כדי להשתמש באסטרטגיית הצעת מחיר זו בחרו יעד המרות רלוונטי עבור העסק שלכם ותבחרו במינימום ROAS בהגדרות הקמפיין. לאחר מכן, באדסט הגדירו את ה-ROAS הממוצע שתרצו להשיג. כדי לדעת איזה ערך לשים עבור החזר ה-ROAS המינימלי, הסתכלו על קמפיינים קודמים שעשיתם כדי להעריך את המספר הנכון עבורכם.


4. להשתמש בכל הארסנל הויזואלי של אינסטגרם (סטורי + רילס)

לבעלי עסקים ומשווקים שכבר מריצים קמפיינים באינסטגרם כנראה שמיקום המודעות הכי פופולרי שבוחרים הוא הפיד של אינסטגרם. אבל, כשרוצים לשפר ולחדד את המודעות שלכם חשוב לבחור במיקומים נוספים אסטרטגיים שיש לאינסטגרם להציע. פרסום המודעות שלכם ברילס יכול לעזור לכם להעביר את המסר בצורה טובה יותר מכיוון שזה מיקום מודעות שיש בו משמעותית פחות יותר מודעות מאשר בפיד. מיקום נוסף שכדאי לבחון זה הסטורי באינסטגרם. אמנם הוא יותר ותיק מהרילס אבל פרסום מודעות ממומנות בסטורי זו גם דרך מעולה להציג מודעות שונות עבור הקהל שלכם. חשוב לציין שגם לסטורי וגם לרילס תצטרכו קריאייטיבים שונים ממה שאתם מפרסמים במודעות שמיועדות לפיד ותצטרכו לעשות התאמות בגודל המודעות וגם בפורמט (ברילס תצטרכו לפרסם סרטונים).



5. לקדם תוכן שנוצר על ידי משתמשים

תוכן אותנטי לרוב עושה עבודה יותר טובה ומניב יותר המרות, מה שיכול לשפר עבורכם את ה-ROAS בצורה משמעותית. למותגים ועסקים לא תמיד יהיה קל לייצר כמות גדולה של תוכן אותנטי בעצמם והתוכן הכי אותנטי שאפשר לקבל זה תוכן שהלקוחות שלכם יוצרים בעצמם. כדי לעבוד עם תוכן אותנטי ולשלב אותו במודעות שלכם אתם תצטרכו לעבוד עם משפיענים או לקבל אישור מהלקוחות הקיימים לקדם תוכן שהם מפרסמים בחשבון האישי שלהם. למשל - סרטון Unboxing למוצר עם תיוג של העסק שלכם, פרסום ביקורות שקיבלתם בגוגל מיי ביזנס, שיחת WhatsApp שבה מודים לכם על השירות ועל חווית הקנייה ועוד. האפשרויות בתחום הזה הם בלתי מוגבלות וכאן נמדדת היצירתיות שלכם כבעלי עסקים לדעת איך לשתף פעולה עם לקוחות שכבר ביצעו רכישה.


לסיכום

אינסטגרם בכלל ומנהל המודעות של פייסבוק בפרט, ממשיכים להתפתח בהתאם לחווית הפרסום של מפרסמים ומשווקים. המערכות מתחדדות עם הזמן ונותנות לנו יותר אפשרויות פרסום ולכן צריך ללמוד את האפשרויות הללו בצורה טובה ולהבין מה טוב יותר למודעות של העסק שלכם. שימוש בטיפים מהמאמר הזה יעזרו לכם להגדיל משמעותית את ה-ROAS שלכם עם תקציב הפרסום הקיים.


על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום עסקים באינטסגרם, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות: AWS, GCP, Linode, Vultr ועוד.

0 צפיות